شنبه ۰۴ فروردین ۰۳

عادت زندگی [چگونه یک روال صبحگاهی ایجاد کنیم]

همه چیز با یک روال صبحگاهی آغاز می شود ... آیا قبل از اینکه بیدار شوید 3-4 بار سیلی می زنید چرت بزنید؟

آیا شما یکی هستید که با دویدن از خواب بیدار می شوید ، می پرید تا لباس های خود را بپوشید تا از در خارج شوید؟

اگر چنین است ، گوش کنید!

در بسیاری از مواقع ، دیر بودن یا احساس عجله در "فرد صبح بودن" را مقصر می دانیم.

خوب حدس بزن چی. من هم نیستم!

من عاشق خوابم اما ، شما می دانید آن لحظه که از خواب بیدار می شوید ، پرندگان جیک جیک می زنند ، خورشید از پنجره ها می تابد و متوجه می شوید که از طریق زنگ خطر خوابیده اید؟ زمان تغییر کرد و شما دیر رسیدید!

اگرچه هیچ راه حل سریع برای فرد صبحگاهی وجود ندارد ، اما عادت ها زمان بر است. در اینجا چند نکته وجود دارد که صبح ها "وقت اضافی" به شما می دهد.

چگونه یک روال صبحگاهی ایجاد کنیم
بله ، من هزاره ام. من از تلفنم برای همه چیز استفاده می کنم! ماشین حساب ، یادداشت بردار ، ضبط کننده ، فیلمبردار ، عکاس ، یادآوری من ، برنامه ریز من ، همه کارها را انجام می دهد.

حتی ساعت زنگ دار من. اما من هنوز هم باید زنگ هشدار خود را به وضوح در فضای اتاق قرار دهم تا مجبور شوم به طور فیزیکی از رختخواب بلند شده و از اتاق عبور کنم تا خاموش شود. در غیر این صورت ، چرت زدن را فشار می دهم.

من همچنین به طور خودکار تختخوابم را مرتب می کنم تا نتوانم به درون آن بخزم.

اگر بیش از حد هشدار و هشدار داشته باشید ، به آنها عادت می کنید. شما فکر کردن را به عنوان هشدار ترک می کنید ، و آنها به یک هنجار تبدیل می شوند. هشدار هفتگی یا ماهانه خود را به آهنگ دیگری تغییر دهید.

سلام ، این حتی به بچه های من کمک می کند. آنها را از خواب بیدار ، با انگیزه و هیجان زده می کند.

هنگامی که زنگ هشدار خود را تنظیم کردید ، مقدار زمانی را که بدن شما برای خواب نیاز دارد مشخص کنید و سپس ده دقیقه برای خود اختصاص دهید. اگر به زمان بیشتری نیاز دارید ، خوب است. اما از این ده دقیقه برای دعا استفاده کنید ، یک عبادت روزانه بخوانید ، برای روز فکر کنید یا در مورد آنچه روز شما به ارمغان می آورد ، تأمل کنید.

سرانجام ، شما آماده رفتن به جاده هستید!

غالباً ، کنار رانده می شوم. من ممکن است زمان زیادی را صرف آرایش خود کنم ، بیست س questionsال را با بچه هایم درگیر کنم یا البته این رسانه های اجتماعی هستند.

خوب ، یادتان هست وقتی گفتم من از تلفنم برای همه چیز استفاده می کنم؟

همچنین مادر درونی من است که به من فریاد می زند تا "سوار ماشین شوی!" حتی وقتی بچه های من آن را می شنوند ، آنها می گویند ، "وقت آن است که برویم ، عجله کن ، کفش هایت را تهیه کن!" من در واقع هشدار را 10-15 دقیقه قبل از نیاز تنظیم کردم ، زیرا می دانم که بچه های من مدت زیادی طول می کشد تا سوار ماشین شوند.

برنامه هفتگی
در پایان هفته ، آن را تسخیر می کنید ، یا اینکه شما را تسخیر می کند؟

همه ما با چالش های "وقت نداشتن" روبرو هستیم. وقتی صحبت از عادت های خوب می شود ، باید از چگونگی مدیریت وقت خود استقبال کنیم. ما باید فراموش کنیم که همه کارها را یک باره انجام می دهیم یا همه در یک روز انجام می شوند.

آیا واقعاً باید قبل از عزیمت این کار انجام شود؟ بعضی چیزها ، بله ، اما برخی دیگر در برنامه هفتگی شما قرار می گیرند.

به عنوان یک مدیر دندانپزشکی ، چندین وظیفه به ما داده شده است.

من مجبور شده ام یاد بگیرم که آنها را اولویت بندی کنم تا وقت و فداکاری شایسته آنها را بدهم. بعضی از آنها وقت گیر تر یا سرنوشت سازتر از دیگران هستند ، اما همه آنها شایسته فداکاری ما هستند.

بهترین راه برای مدیریت آنها نوشتن کاری است که هر روز انجام می دهید. حتی وظیفه ای که به سادگی بررسی ایمیل یا پست صوتی شماست ، آن را در صفحه کار روزانه قرار دهید.

پس از تسلط بر این ، با یک بارگیری هفتگی شروع کنید ، سپس به ماهانه بروید.

به عنوان مثال ، من می دانم که باید گزارش های پایان ماه ، سه ماهه و سالانه را که به طور منظم برای پزشکانم ارسال می کنم ، انجام دهم. همیشه بهتر است در صورت بیماری یا سایر پروژه هایی که ممکن است اجرا شوند ، یک تاریخ بافر به خودم بدهم. پس از انجام گزارش بزرگ سالانه ، من با یک روز شخصی به خودم پاداش می دهم.

دوشنبه ها همیشه یک روز باز هستند. یک روز برای تماس تلفنی ، ایمیل ، پروژه یا کارمندانم. به یاد داشته باشید ، اگر کار آنها روان است ، این کار را نیز از این طریق انجام می دهد.

پرسنل مبارک ، بیمار خوشحال ، دکتر خوشحال ، زندگی خوش!

سه شنبه ها برای حقوق و دستمزد و هر چیز مالی است. من صبح ها وقت را متوقف می کنم تا روی حساب های دریافتنی ، بازپرداخت ها ، هر چیز مربوط به صورتحساب تمرکز کنم.

چهارشنبه ها معمولاً بهترین روزها برای جلساتی هستند که باید برگزار شوند.

پنجشنبه ها نقطه داغ هستند. اینها مواردی است که باید آنها را نهایی یا قبل از آخر هفته بیرون بیاورم.

روزها برای هر تمرین متفاوت است ، بنابراین بهترین حالت را پیدا کنید. شما این کار را می کنید ، فقط آن را مثمر ثمر نگه دارید.

خوب است درب خود را ببندید تا روی یک پروژه تمرکز کنید. برنامه کارکنان و پزشکان را نیز در جریان بگذارید.

سازگاری کلیدی است.

قرار دادن کارهای روزانه ، هفتگی ، ماهانه به شما امکان می دهد اولویت بندی کنید و خیلی خسته نشوید. امروز لازم نیست همه اینها انجام شود. امروز دوشنبه است. برای بهبودی هنوز سه شنبه تا جمعه وقت دارید.

مراسم شبانه
از زمانی که ما دو دختر خود را به فرزندی قبول کردیم ، تشریفات شبانه مورد پسند آنها قرار گرفت. به یاد دارم که با خواندن "You are my sunshine" ، ما داستانی را می خواندیم و دعاهای خود را می خواندیم. ما قافیه های مختلف مهد کودک یا آهنگ های دیزنی را جایگزین خواهیم کرد.

این چند سال ادامه داشت. حالا که آنها بزرگتر شده اند ، آنها مراسم شبانه خود را دارند.

هرچه رشد می کنیم زندگی ما تغییراتی ایجاد می کند که همه آنها با یک مراسم کوچک شروع می شوند. کارهای ساده بسیاری وجود دارد که می توانیم برای خواب بهتر شبانه انجام دهیم ، مانند موسیقی ، ژورنالیسم ، یوگا یا یک فنجان چای گرم که با کتاب خوبی حلقه شده است. هر آنچه به ما کمک می کند تا از خستگی باز شویم

بعد از یک روز پر فشار در دفتر و یک تمرین سی دقیقه ای ، ما شام بخوریم ، بچه ها را غسل می دهم ، برای خواب آماده می شوند و سپس سرانجام شوهرم را می بینم.

ما در مورد روز خود صحبت می کنیم ، و هر دو مراسم شبانه خود را شروع می کنیم: یک فنجان چای بابونه ، کتاب برای او ، روزنامه نگاری برای من و موسیقی آرام برای کمک به غرق شدن همه سر و صدای سر ما.

مراسم شبانه لازم نیست پیچیده باشد.
اگر بچه داشته باشید می توانند یک تلاش گروهی باشند.

به بچه های خود اجازه دهید به شما کمک کنند لباس های روز بعدشان را انتخاب کنید ، ناهارشان را ببندید و این زمان را صرف صحبت با آنها کنید. این چیزهای کوچک کمک می کند تا صبح شما بسیار روانتر شود.

همین کار را برای خودتان انجام دهید.

اگر برای تهیه قهوه عجله دارید ، آن را شب قبل تهیه کنید. اگر خیلی شلوغ هستید و همیشه مجبورید برای ناهار در دفتر کار بیرون بروید ، هنگام تهیه ناهار کودک خود را از غذاهای مانده در شام تهیه کنید.

بچه های من دوست دارند "شگفتی" های کمی را در جعبه های ناهار من و شوهرم بگذارند. این چیزهای کوچک است که می تواند معنی خیلی بزرگی داشته باشد. همچنین این چیزهای کوچک است که می تواند تأثیر بسزایی در روز شما بگذارد!

تنظیم یک مراسم شبانه ، تنظیماتی است برای اینکه صبح شما چگونه شروع می شود.

همه ما نگرانی ها ، عوامل استرس زا داریم و تعجب می کنیم که فردا چه اتفاقی می افتد. اجازه ندهید نگرانی های فردا شما را گرفتار کند. فقط در روز حاضر تأمل کنید ، استراحت کنید و برای جوان شدن برای آنچه در آینده می آید آماده شوید.

چه مهارت هایی باید در زندگی بلد باشیم؟ (در قرن 21)


از نظر تئوری، اکثر ما می دانیم که باید برای هر چیزی آماده باشیم – مثل همین موقعیت همه گیری بیماری COVID-19 که با آن مواجه هستیم. اما واقعیت این است که گاهی اوقات احساس تاسف می‌کنیم که برای کنترل مشکلاتی که زندگی پیش رویمان قرار می دهد، مجهز نیستیم. بیایید با آن رو به رو شویم – گاهی بزرگسال بودن دشوار است! و بعضی اوقات آن قدر که درگیر آموختن مهارت های زندگی به فرزندانمان هستیم، فراموش می کنیم خودمان هم باید مهارت های مورد نیاز برای خانواده را یاد بگیریم.

مهارت های خانه داری

1- مهارت های اساسی در امور خانه داری + نحوه تمیز کردن

از مرتب کردن تختخواب گرفته تا اصول اولیه لباس شستن، همه ما به مهارت های اساسی در خانه داری نیاز داریم. این یعنی همه! زن و مرد، از دانشجویان گرفته تا پدربزرگ و مادربزرگ: مرتب نگه داشتن خانه یک مهارت زندگی است که سلامتی خانواده را تضمین می کند، شما را منظم نگه می دارد تا بتوانید آن چه را لازم دارید پیدا کنید و موجب پس انداز پول می شود تا بتوانید به زندگی خوب ادامه دهید.

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد