جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

اصول دندانپزشکی خواب که باید بدانید

اون جامبو مامبو چیه؟

همه اینها ارتباطی با آپنه خواب دارد.

چه اتفاقی می افتد اگر دکتر شما بخواهد شما را با استفاده از تمام این اصطلاحات در عمل دندان پزشکی روبرو کند؟

شما در آنجا نشسته اید و خیره خالی به چهره دارید و فکر می کنید:

"کمک! من چیزی در مورد آپنه خواب نمی دانم! این کلمات اختصاری به چه معناست؟ این یک سردرد بزرگ ، فشار بیشتر بر من و کابوس های بیمه پزشکی خواهد بود ... "

و مغز شما به آرامی از کنترل خارج می شود.

این افکار سوالات و نگرانی های بسیار خوبی هستند. پاسخ ممکن است به آن راحتی که انتظار داشتید نباشد ، اما در اینجا راهنمایی وجود دارد!

تعداد معدودی از ما که از قبل داروی خواب دندان را در مطب های خود گنجانده ایم ، همین س questionsالات را در ذهن خود فرو برده ایم.

شما تنها نیستید و می توانید آن را بسازید!

با این حال:

قبل از اینکه بتوانید به طور موثر این خدمات را در عمل خود پیاده کنید ، یادگیری و آموزش زیادی وجود دارد که باید اتفاق بیفتد.

اختصارات دندانپزشکی خواب
به عنوان یک مقدمه کوتاه ، بیایید مخفف ها را شکسته و در مورد معنای آنها بحث کنیم.

ما سال هاست که از عباراتی مانند MODs ، BW و FMX استفاده می کنیم. اکنون وقت آن است که برخی اصطلاحات پزشکی را به مغزهای پر شده و پر از آب اضافه کنیم!

این نسخه "یادداشت های صخره ای" است.

آپنه
این به معنای "بدون نفس" است. قطع یا نزدیک به قطع جریان هوای تنفسی که 10 ثانیه یا بیشتر طول بکشد.

OSA
آپنه انسدادی خواب (OSA) رایج ترین نوع آپنه است که در صورت انسداد بافت های نرم ایجاد می شود و باعث انسداد راه هوایی فوقانی در گلو می شود.

CSA
آپنه خواب مرکزی نوعی از آپنه است که وقتی مغز نمی تواند سیگنال های مناسب را به عضلات کنترل کننده تنفس ارسال کند ، رخ می دهد.

مختلط
ترکیبی از آپنه انسدادی و آپنه خواب مرکزی.

OAT (درمان لوازم خانگی دهان)
MRA (دستگاه تغییر موقعیت فک پایین)
MAD (دستگاه پیشرفت فک پایین)
اینها وسایل دندانپزشکی هستند که برای درمان یا مدیریت خروپف و آپنه انسدادی خواب استفاده می شوند. در حین خواب دستگاه خوراکی قابل جابجایی پوشیده می شود تا از فک پایین در حالت رو به جلو برای حفظ راه هوای باز پشتیبانی کند.

CPAP
دستگاه پیوسته راه هوایی مثبت (CPAP) به آرامی هوای تحت فشار را از طریق مجرای تنفسی با سرعت ثابت می دزدد تا گلو از بین نرود.

HST
این یک آزمایش خواب خانگی است که خود به خود انجام می شود ، جایی که بیمار مطالعه خواب را در راحتی از خانه خود انجام می دهد. این نیز به عنوان تست سطح 3 شناخته می شود.

پاری سن ژرمن
Polysomnography (PSG) یک مطالعه خواب است که نیاز به اقامت شبانه در یک آزمایشگاه خواب با حضور یک تکنسین دارد. این تست سطح 1 است.

AHI
از شاخص هیپوپنه آپنه برای اندازه گیری شدت آپنه خواب استفاده می شود. آپنه باید حداقل 10 ثانیه طول بکشد و با کاهش اکسیژن خون همراه باشد.

DME
تجهیزات پزشکی با دوام ، هر وسیله ای است که به دلیل برخی شرایط پزشکی یا بیماری ، مزایای درمانی را برای بیمار فراهم می کند.

سطح مطالعات خواب استفاده شده است
4 سطح آزمایش مطالعه خواب وجود دارد ، اگرچه سطح 1 و 3 به احتمال زیاد همان مواردی است که شما بیشتر از همه استفاده می کنید.

سطح 1
PSG که هفت کانال داده را ضبط می کند ، از جمله نظارت بر امواج مغزی (EEG) ، ریتم قلب (EKG) ، پارامترهای تنفسی ، قلبی عروقی و عصبی و مدت زمان خواب. این امر مستلزم حضور یک تکنسین خواب است.

سطح 2
PSG که همان سطح 1 است. بدون حضور یک تکنسین انجام می شود.

مرحله 3
آزمایشی که با استفاده از مانیتورهای قابل حمل (HST) در خانه بیمار یا جاهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد و حداقل سه کانال داده را ثبت می کند (به عنوان مثال: اکسی متری ، جریان هوا ، تلاش تنفسی).

سطح 4
دستگاهی که قابل حمل است ، اما داده کمتری را ضبط می کند ، معمولاً فقط یک یا دو کانال است.

بعدی چیست؟
اکنون که اصطلاحات اساسی پزشکی خواب را آموختید ، بعدی چیست؟

آیا می توانیم فقط وسیله ای برای بیمار درست کنیم؟ نه کاملا.

بیمار باید یک مطالعه خواب را برای تعیین تشخیص و شدت آپنه خواب انجام دهد.

پس از دریافت و تفسیر نتایج مطالعه خواب توسط پزشک ، پزشک باید یک نسخه و ارجاع یک وسیله را به دندانپزشک بنویسد.

اگر بیماران به درستی مدیریت نشوند ، و برنامه مراقبت مداوم ایجاد نشده باشد ، این دستگاه می تواند برای سلامتی آنها مضر باشد.

در مورد بیمه درمانی چطور؟
بیمه درمانی.

دو کلمه ای که می تواند قلب دندان های ما را وادار به تلنگر کند!

اگر بیمار از بیمه درمانی خود درخواست پوشش می کند ، باید تأیید کنید که مستندات خاصی لازم است.

البته ، ما با اصطلاح "PPO" آشنا هستیم. در دندانپزشکی ، حتی اگر در بیمار نباشیم ، می توانیم برنامه های PPO را ارائه دهیم شبکه حق بیمه به عنوان یک دندانپزشک طرف قرارداد و هنوز هم مزایا و مزایایی را دریافت می کنید.

با بیمه درمانی ، به راحتی و به راحتی مزایای شبکه وجود ندارد.

اگر پزشک شما با شرکت مخابراتی بیمه درمانی قرارداد نداشته باشد و ادعایی ارائه شود ، این ادعا به طور خودکار تحت مزایای خارج از شبکه پردازش می شود.

خارج از مزایای پزشکی شبکه
مزایای پزشکی خارج از شبکه معمولاً متفاوت از مزایای شبکه است.

از مزایای شبکه به طور کلی به این معنی است که بیمار از جیب بیشتری برخوردار خواهد شد.


نکته دیگری که باید در مورد شرکت های بیمه درمانی در نظر گرفته شود این است که آنها مانند مجوزهای بیمه دندانپزشکی مبلغ دلار را با مجوزهای قبلی ارائه نمی دهند.

ادعاها را ارائه می دهید؟
ادعاها باید در فرم CMS-1500 ارسال شوند (و همچنین می توانند به صورت الکترونیکی ارسال شوند) و باید شامل موارد زیر باشد:

نام پزشک ارجاع دهنده
NPI
کد ICD-10 (کد تشخیصی که از پزشک ارجاع گرفته می شود)
کد CPT (مشابه کدهای CDT دندانپزشکی)
کد HCPCS
یک اصلاح کننده
دریافت هزینه از شرکت بیمه همیشه آسان نیست.

در بیشتر مواقع ، اگر خارج از شبکه باشید ، ممکن است شرکت بیمه پرداخت را برای بیمار ارسال کند. شما می خواهید در نظر بگیرید که در صورت بروز این وضعیت ، چگونه می توانید هزینه پرداخت را از بیمار دریافت کنید.

به راحتی آب خوردن؟
نه لزوماً ، اما امیدوارم که این اطلاعات به شما کمک کند اولین قدم ها را هنگام استفاده از درمان آپنه خواب در مطب خود شروع کنید.

به محض اینکه آویزان شوید و "زبان" جدید را یاد بگیرید ، راحت تر می شود!

لبخند بزن ، اینو گرفتی! یا باید بگویم ، فقط نفس بکشید!
16 روش برای کمک به خواب راحت شبانه 

1. ساعت خواب خود را مشخص کنید

حتماً باید در 24 ساعت زمانی را برای خواب در نظر گرفت. ما از مردم می‌خواهیم که خود را عادت بدهند سر زمان‌های مقرری بخوابند و از خواب بیدار شوند. چاره کار این است که خوب بخوابید و در طول روز احساس خستگی نکنید.

برای این منظور هر شب در ساعت مقرری به رختخواب بروید و هر روز صبح در ساعت مقرری از خواب بلند شوید. با این عادت منظم می‌توانید چرخه شبانه‌روزی یا اصطلاحاً ساعت زیستی بدن خود را تنظیم کنید. که در نتیجه عملکرداعضای داخلی بدن شما تنظیم می‌شود.

مثلاً هر شب از ساعت یک بامداد تا شش صبح بخوابید. اگر در این مدت زمان خوب خوابیدید، هر هفته 15 دقیقه زمان خواب خود را بیشتر کنید تا زمانی که نیمه شب بیدار شوید. تا این مشکل را از بین نبرده‌اید 15 دقیقه بعدی را اضافه نکنید. در نهایت وقتی به اندازه لازم می‌خوابید زمان بیدار شدن خود را متوجه خواهید شد. پس سر حال از خواب بلند می‌شوید و روز را با انرژی و شادابی شروع می‌کنید.

هنرفردی

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد